INFLATABLE SEX DOLL OF THE WASTELANDS (OmU)

Filmreihe something weird cinema in Kooperation mit RAPID EYE MOVIES
Ultimate "Pink Movies" Double Feature!
Einführung von Stephan Holl, später am Plattenteller mit obskurer japanischer Filmmusik im Foyer + japanischem Fingerfood

INFLATABLE SEX DOLL OF THE WASTELANDS (OmU)
Mi 02.10.19 um 20.45 Uhr >>TICKETS!

GUSHING PRAYER (OmU)
Mi 02.10.19 um 22.30 Uhr >>TICKETS!

Zum Film INFLATABLE SEX DOLL OF THE WASTELANDS (OmU):
Profikiller Sho trifft irgendwo in der Einöde den reichen Immobilienmakler Naka und wird von diesem beauftragt, seine entführte Liebhaberin Sae aufzuspüren. Naka zeigt ihm schlechte Filmaufnahmen, in denen zu sehen ist, wie sie von vier Yakuza angegriffen wird. Sho macht sich auf die Suche und trifft auf Ko, den Anführer der Gang, der fünf Jahre zuvor Shos Freundin ermordet hat. Auf Shos Wegen durch die traumgleich anmutende Unterwelt Tokios in den 60er Jahren, wo er seinen Erzfeind um drei Uhr nachmittags in einer Bar treffen will, zweifelt er immer mehr daran, ob seine Freundin je existiert hat.
Zeitgleich an dem Drehbuch zu Inflatable Sex Doll of the Wastelands schrieb Yamatoya an seinem anonymen Beitrag zum Drehbuch von Seijun Suzukis legendären Film Branded to Kill, der vier Monate früher erschien. Yamatoyas ebenso halluzinatorischer, fragmentarischer und surrealer Schwarzweißfilm wurde auch im Breitwandformat gedreht und ist ein Beweis dafür, wie flexibel das Pinku-eiga-Genre in den ersten zehn Jahren war. Berlinale

The Japanese “pink eiga” films form perhaps one of the most idiosyncratic phenomena in the whole of international cinema. Conceived to entice male audiences with erotic content, the genre also attracted numerous young directors who bent it to their will and created some of the most radical, avant-garde works in Japanese film. A considerable number of the Japanese directors most well-known today took their first steps with “pink film.” What’s less well-known is that one of the driving forces behind the “pinku eiga” genre is actually a woman, who was concealed behind the male pseudonym Daisuke Asakura. With its “Pink Tribute to Keiko Sato”, the Forum is showing three of the producer’s most original films. Atsushi Yamatoya wrote his absurdly titled 1967 film Inflatable Sex Doll of the Wastelands in parallel to his script for Seijun Suzuki’s classic Branded to Kill, to which the former work undoubtedly forms a twin of sorts. For Masao Adachi, 1971’s Gushing Prayer was one last attempt to couch social critique in sexually provocative form, before he turned his attention to political activism. Finally, the most recent work in the series is the debut film by Masayuki Suo, who later landed one of the biggest hits in Japanese film history with Shall We Dance. Abnormal Family from 1984 is his tribute to Yasujiro Ozu, who for all the stylistic similarities would hardly have been pleased by the degree of sexual permissiveness.

Die Filmprogramme von "something weird cinema" finden mit freundlicher Unterstützung des Kulturamts der Stadt Köln statt!

DATEN & FAKTEN

• Pink Eiga
• Japan 1967
• japanische Originalsprachfassung mit deutschen Untertiteln
• 86 Minuten
• DCP
FSK 16 Jahre

CAST & CREW

Regie: Yamatoya Atsushi
Kamera: Hajime Kai
Schnitt: Shogo Sakurai
Musik: Yosuke Yamashita
Darsteller: Noriko Tatsumi, Yuichi Minato, Miki Watari, Shohei Yamamoto, Seigi

SCHULKINO

VIRTUAL REALITY

SAAL / TECHNIK

VERMIETUNG

VERANSTALTUNGEN

PROGRAMMVORSCHAU

OBEN
Newsletter bestellen